نمایشگاه پوشاک محلی بوشهر پایان یافت

در راستای معرفی هر چه بهتر فرهنگ پوشش مردمان بوشهر همچنین حمایت از کالای ایرانی نمایشگاهی از تولیدات گروه هنری سی‌من که در عمارت تاریخی رشیدی بوشهر به مدت 3 روز برگزار شد به کار خود پایان داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوشهر، با هدف حمایت از برنامه‌های فرهنگی نمایشگاهی از لباس‌های بومی و محلی بوشهر از جنوب تا شمال بوشهر با تلفیقی از سنت و مدرنیته همراه با تصاویر تاریخی در عمارت رشیدی برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 40 مدل لباس از قومیت‌های مختلف استان بوشهر برگرفته از فرهنگ هر منطقه،برای بازدید علاقه‌مندان به معرض نمایش گذاشته شد.

سارا ثناگو دبیر برگزاری این نمایشگاه امروز شنبه 8 اردیبهشت 97 درباره این نمایشگاه گفت: «برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ای است تا با ترکیب و تلفیقی از لباس‌های سنتی با مدرنیته مدل لباس متناسب با نیاز و سلیقه جامعه امروزی طراحی شود. یکی از عوامل استقبال مردم از این نمایشگاه استفاده عوامل برگزاری از همان پوشاک و ایجاد حس مطلوب در بیننده برای آشنایی با تاریخ این کهن دیار بود.»

او افزود: «روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوشهر آمادگی کامل این اداره‌کل را برای همکاری در اجرای برنامه‌هایی که به تحکیم فرهنگ اسلامی، ایرانی و همچنین حمایت از تولید محصولات داخلی باشد اعلام می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397020826

برچسب‌ها